تبدیل تاریخ شمسی به میلادی با jdf - آرشیو 1400/6

موضوعات
Category

ارشیو وبلاک
Archived blog

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 12555
» بازديد ديروز : 0
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 12554
» بازديد سال : 12554
» بازديد کل : 12554
» اعضا : 0
» مطالب : 3

بدست آوردن شماره روز هفته


تاریخ انتشار پست : 1400/6/7 بازدید : 874


برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی با jdf بدست آوردن شماره روز هفته ضروری است. در مقالات قبلی در مورد کتابخانه jdf صحبت کرده ایم و اطلاعات کامل و کافی را در اختیارتان قرار داده ایم ولی باز می توانیم یک چکیده ای از اطلاعات قبلی در این زمینه را در اختیارتان قرار بدهیم. کتابخانه jdf یک برنامه رایگان است که هر شخصی به راحتی به آن دسترسی دارد و می تواند از آن استفاده کند.

پس اگر به فکر کار با این کتابخانه هستید دریغ نکنید چون می توانید به راحتی آن را داشته باشید و با آن کار کنید، فقط کافی است کار با آن را آموزش بینید.

بدست آوردن شماره روز هفته

اگر در این بخش از w کوچک استفاده شود عددی را در بازه 0  تا 6 دریافت خواهید کرد که نشان دهنده روز های هفته می باشد و 0 به معنی شنبه و 6 به معنی جمعه می باشد.

بدست آوردن تعداد روزهای ماه جاری

ماه جاری را با حرف t نشان می دهند. که کلا نشان می دهد که ماه جاری شمسی چند روز است.

بدست آوردن نام فصل جاری

فصل جاری را با حرف f کوچک نشان می دهند که خود نشان دهنده ی این است که در چه فصلی از سال قرار داریم.

بدست آوردن تعداد روزهای گذشته و باقی مانده از سال

در قطعه کد با استفاده از حرف z کوچک متوجه می شویم که از ابتدای سال جاری شمسی چند روز گذشته است. و همین طور به طور مشابه با استفاده از حرف Q متوجه می شویم که تا انتهای سال جاری شمسی چند روز باقی مانده است.

در کل برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی jdf و کار با کتابخانه jdf باید با این حروف و کاربردشان آشنا شوید و کار با تک تک آن ها را آموزش ببینید و با تمرین php تمرین کنید تا بتوانید بهتر و روان تر کار کنید. تمرین php به شما کمک می کند تا مشکلات خود را شناسایی کنید و بتوانید دوره آموزشی آن ها را تهیه کنید و کار خود را ارتقاء ببخشید.



سورس کد های ساخت صفحه لاگین

کد های مربوط به ساخت صفحه ورود با php و ثبت نام و لاگین را درون یک فایل می نویسیم، ابتدا می خواهیم از ثبت نام کاربر شروع کنیم پس با ما همراه باشید.

ثبت نام کاربر

ابتدا برای ساخت صفحه ورود با php باید توجه داشته باشید که action فرم ما به فایل process.php که ما درون آن کار می کنیم است و متد فرم مان نیز post می شود. زمانی که اطلاعات درون فرم موجود در فایل موجود ارسال شود ما تمامی مقادیر وارد شده در فرم را درون آرایه سوپر گلوبال post داریم و می توانیم به درستی از آن ها استفاده کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که داده های موجود درون post  را اعتبار سنجی کنیم، اعتبار سنجی به این معنی است که ما مطمئن شویم اطلاعات وارد شده توسط کاربر مورد اعتماد است و ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم. اعتبار سنجی در این پروژه بسیار ساده خواهد بود.مواردی که باید بررسی شوند عبارت اند از : باید بررسی کنیم که آیا فرم ارسال شده است یا خیر، باید بررسی کنیم که مقادیر ارسال شده خالی نباشند، و بررسی شود که فایل ارسال شده فرم ورود است یا ثبت نام. برای راحت شدن کار باید کد های ثبت نام و ورود در دو فایل جدا از هم نوشته شوند.

 


دسته : ,
برچست ها :
تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد